Ik ben dit jaar begonnen met twee masters aan de Faculteit van de Rechtsgeleerdheid. Ik wil deze masters beiden dit jaar half afhebben en in het volgende collegejaar afronden. Toen ik postbus 51 belde werd mij verteld dat ik via deze manier wel de kans zou hebben om dit te doen tegen het wettelijk vastgestelde collegegeld. Het criterium dat gehanteerd zou worden zou zijn dat je nog niet in het bezit mocht zijn van de titel ‘Master’ op het moment dat je je inschreef voor de tweede master. In mijn geval schreef ik me dus simultaan in voor twee masters en zal ik ook tegelijk in het bezit komen van de bijbehorende titels.
Mijn vraag is dan ook wat ik kan verwachten van de Universiteit Leiden. Ik ben op het moment ingeschreven voor twee masters, maar het zou natuurlijk een enorme teleurstelling zijn als ik volgend jaar maar 1 van mijn masters af kan maken (omdat ik de tweede echt niet kan betalen tegen zo’n bedrag). Ik zou graag wat bevestiging horen vanuit de Universiteit (studieadviseurs, OIC en Plexis studentenzaken wisten helemaal niks van deze regeling toen ik daar in juli naar vroeg).
Met vriendelijke groet,
Roy