Geachte heer/mevrouw,
ik ben een 21 jarige Belgisch - Turkse jongen (student) uit Meeuwen-Gruitrode (Belgische Limburg) geboren en getogen in België. Door een aantal omstandigheden heb ik een paar jaar geleden mijn “Beroepssecundaire Onderwijs” niet kunnen afwerken en daardoor ben ik sinds september 2008 bezig met een opleiding in het Tweedekansonderwijs (Volwassenenonderwijs) om toch mijn Beroepssecundaire diploma te kunnen/mogen behalen zodat ik een stap in het “Hoger Onderwijs” of “Universiteit” zou kunnen zetten. Ik volg een opleiding “Kantoor” in het Tweedekansonderwijs, ik weet natuurlijk niet in welke categorie dat dit in Nederland valt. Dus na het eindigen van mijn studies in het Tweedekansonderwijs zal ik een “A2” diploma krijgen om een stap hoger te kunnen/mogen zetten. Dus een “A2” diploma is een 7de jaar (Middelbare) Beroepssecundaire diploma. Ik ben een beetje aan het rondkijken wat ik volgend jaar in het Hoger Onderwijs of Universiteit zou kunnen volgen en ik kwam terecht op jullie website en ik zag dat er verschillende taalopleidingen gegeven worden…
Ik wil volgend schooljaar in Leiden studeren en ik wilde vragen of de opleiding van “Informatica” kunnen combineren met de opleiding van “Criminologie” (?) Is dit haalbaar en wat zijn de toelatingseisen?
En nog een laatste vraag hieromtrent: “indien men twee opleidingen zouden combineren, moet men dan dubbel inschrijvingsgeld betalen of hoe werkt dat precies?”
Als u me terug iets kunt laten weten zal ik u enorm dankbaar zijn.
Met vriendelijke groeten,
Mehmet