Beste Studielijn/adviseur,
Ik heb een vraag die ik ook al voor de zekerheid naar mvr. Amir heb gestuurd, omdat dat andere mensen met mijn soort vraag ook is aangeraden. Helaas kreeg ik tweemaal de autoreply dat ze ’ 4 januari terug van vakantie zou zijn’.
Ik ben op dit moment erg bezig met mijn sudiekeuze, en ik zou graag uw advies willen vragen.
Ik ben dit jaar in Taiwan vrijwilligerswerk aan het doen. Tegelijkertijd leer ik Chinees op de basisschool, in de afgelopen 2 maanden heb ik zo’n 500-600 karakters geleerd.
Als ik terugkom wil ik studeren, door met het leren van Chinees, maar ik denk ook dat het eerste jaar qua taal leren voor mij veel makkelijker zal zijn, omdat ik dat hier al zoveel geleerd heb. Zou ik er een studie als bijvoorbeeld Cultuurwetenschap naast kunnen doen?
Voor ik naar Taiwan ging had ik besloten Japans te willen studeren, en ik vind het nog steeds ontzettend interessant. Maar omdat ik nu ook graag door wil met het Chinees vroeg ik me af: kan ik Chinees en Japans tegelijk studeren? Omdat het eerste jaar Chinees makkelijker voor me gaat zijn, zou ik dan een zware studie als Japans erbij kunnen doen? Ik heb op de site gezien dat het waarschijnlijk qua tijd niet echt kan, maar ik zou toch graag uw advies horen.
Alvast heel erg bedankt,
Sanne