Hallo,
daar ik in 6VWO zit, ben ik op het moment natuurlijk hard bezig met het zoeken naar de perfecte bachelor om volgend jaar mee te beginnen. Na lang te hebben gezocht heeft echter een bepaalde master mijn interesse gewekt: het internationale en diplomatieke aspect van International Relations and Diplomacy (IRD) spreekt mij erg aan.
Nu rest echter een prangende vraag: hoe er te komen? Een bachelor politicologie in Leiden ligt natuurlijk erg voor de hand. Toch spreken mij ook om bepaalde redenen de bachelor European Law School en de aansluitende master International Laws aan, te volgen aan de universiteit te Maastricht.
Nu vraag ik mij af of dit een juist traject is om uiteindelijk IRD te kunnen volgen, vergeleken met slechts een bachelor politicologie in Leiden. Een gedachte ter ondersteuning zou het voordeel van het practische, juridische aspect van de master International Laws kunnen zijn; toch weet ik niet zeker of dit überhaupt van grote waarde is.
Ik begrijp natuurlijk dat het in het voordeel van de universiteit is dat ik een bachelor in Leiden volg, toch vraag ik u om mij een zo veel mogelijk onpartijdig advies te geven.
bij voorbaat hartelijk dank,
Joep