Hallo,
Ik ben Adnan Chaudhry ik ben 17 jr. en zit in het 3e leerjaar van het vmbo (tl). Ik wil heel graag geneeskunde gaan studeren in de toekomst. Ik doe volgend jaar examen en ga daarna mbo-v doen. Als ik klaar ben met mbo-v. Dan stroom ik door naar de hbo opleidingen tot ok-assistent en anesthesiemedewerker. dan ben ik al ong. 25 jr. oud als ik het zonder studievertraging enzo afrond. Nou wil ik weten of het mogelijk is om zo toegelaten te worden tot de opleiding geneeskunde en kan ik ook vrijstellingen enzo krijgen want dan heb ik al veel meer medische kennis dan de meeste vwo’ers en als u mijn vraag niet kunt beantwoorden met wie moet ik dan contact opnemen.
Alvast bedankt!
Adnan Iqbal Chaudhry
Stel je vraag Je vraag wordt binnen enkele dagen beantwoord door een student van de Studielijn of een studentambassadeur. Natuurlijk kun je ook op vragen van anderen reageren, of anderen op jou. Meld je eerst even aan voordat je een vraag of reactie plaatst.
mogelijkheid om geneeskunde te gaan studeren
-
-
Beste Adnan,
Bedankt voor je vraag! Leuk dat je Geneeskunde aan de Universiteit Leiden wilt gaan studeren. Omdat je niet in het bezit bent van een VWO-diploma zal je een verzoek tot toelating bij de Universiteit Leiden in moeten dienen. Wanneer dit verzoek wordt goedgekeurd kan je deelnemen aan de loting voor de studie Geneeskunde. Kijk voor meer informatie op de volgende site: http://www.studereninleiden.nl/studies/info/geneeskunde/toelatingseisen/
Voor meer informatie over de eisen die aan dit verzoek vast zitten of over eventuele vrijstellingen raad ik je aan om contact op te nemen met één van de studieadviseurs van Geneeskunde (071- 526 8383, )
Ik hoop dat je zo wat verder komt! Mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd contact opnemen met de Studielijn (071-527 1111, ).
Vriendelijke groet,
Anne Leyenberg (Studielijn)