Hee,
Ik wil graag psychologie of pedagogische wetenschappen gaan studeren, maar ik krijg van verschillende kanten te horen dat je niet speciaal wordt opgeleid om met mensen te werken, maar eerder voor managementfuncties. Juist een toekomst in werken met mensen trok me aan bij deze studies. Maar is dit goed mogelijk bij deze studies, of kan ik beter nog even verder zoeken naar een studie?
Groetjes Annelies
Stel je vraag Je vraag wordt binnen enkele dagen beantwoord door een student van de Studielijn of een studentambassadeur. Natuurlijk kun je ook op vragen van anderen reageren, of anderen op jou. Meld je eerst even aan voordat je een vraag of reactie plaatst.
Psychologie&Pedagogische; wetenschappen
-
-
Beste Annelies,
Ik ben erg benieuwd waar je dat gehoord hebt, want hier weet ik niets van! Na zowel de studie Pedagogische Wetenschappen als Psychologie is er een zeer grote kans dat je met mensen aan de slag gaat. Ik weet wel dat bij mijn studie (Psychologie) het inderdaad ook mogelijk is om in managementfuncties terecht te komen, maar dat geldt volgens mij voor bijna iedere academische opleiding wel. Misschien heeft iemand geprobeerd je te wijzen op het verschil tussen HBO en universiteit. Wat dat betreft moet je weten dat een universitaire studie een wetenschappelijke studie is waarbij je eerst vooral veel theorie leert tijdens de bachelor, in tegenstelling tot HBO-opleidingen die echt beroepsopleidingen zijn. Bij een universitaire opleiding is de master vaak wel meer gericht op praktijkvaardigheden.
Ik hoop dat mijn antwoord je wat verheldering geeft. Als dat niet zo is, dan hoor ik het graag.
Met vriendelijke groet,
Tess Naus
Studentambassadeur Psychologie