Goedemorgen,
Is het mogelijk om de studie Politicologie te combineren met Rechten? Zoja, moet ik dat dan in mijn vrije tijd doen (avondcollege) of is daar iets anders op bedacht?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Rick Keereweer, 5VWO
Stel je vraag Je vraag wordt binnen enkele dagen beantwoord door een student van de Studielijn of een studentambassadeur. Natuurlijk kun je ook op vragen van anderen reageren, of anderen op jou. Meld je eerst even aan voordat je een vraag of reactie plaatst.
Goedemorgen,
Is het mogelijk om de studie Politicologie te combineren met Rechten? Zoja, moet ik dat dan in mijn vrije tijd doen (avondcollege) of is daar iets anders op bedacht?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groeten,
Rick Keereweer, 5VWO
Beste Rick,
Het is mogelijk om een studie Politicologie te combineren met een studie Rechten. Omdat voor beide studies een BSA (Bindend Studie Advies) geldt van 40 studiepunten (van de 60), raden we aan om pas in je tweede studiejaar een extra studie te beginnen. Je kunt beide studies ‘voltijd’ volgen, wat betekent dat je colleges overdag plaatsvinden. Het is echter aan jou om te kijken of dat rooster technisch ook kan. Als er twee colleges tegelijkertijd worden gegeven, moet je dit zelf oplossen omdat daar geen rekening mee kan worden gehouden. Je kunt ook Rechten in ‘deeltijd’ volgen. Je volgt dan twee avonden in de week van 19.00 tot 23.00 uur college naast de dag colleges van Politicologie.
Er zijn een aantal studenten die deze studies combineren en dat wordt meestal gedaan in de vorm van twee voltijd studies. De ervaring leert dat het niet altijd gemakkelijk is, maar wel mogelijk om ze naast elkaar te volgen. Waar je de meeste rekening mee moet houden is het BSA van 40 (van de 60) punten in je eerstejaars en die eerste 60 punten in maximaal 2 jaar te halen.
Ik hoop je zo voldoende te hebben verteld. Mocht je toch nog vragen hebben, neem dan contact op met mij via ..
Succes met je studiekeuze!
Groetjes,
Iris de Graaff
Studentambassadeur Politicologie