welke beroepen kan ik later gaan doen met een studie geschiedenis
want ik wil iets met geschiedenis gaan doen.
Stel je vraag Je vraag wordt binnen enkele dagen beantwoord door een student van de Studielijn of een studentambassadeur. Natuurlijk kun je ook op vragen van anderen reageren, of anderen op jou. Meld je eerst even aan voordat je een vraag of reactie plaatst.
welke beroepen kan ik kiezen met geschiedenis
-
-
Beste Albert,
Bij afgestudeerde geschiedenisstudenten zien we een heel gevarieerd carriereperspectief. Een klein deel (ongeveer 20 procent) komt in het onderwijs. De overige studenten komen veelal voor de overheid te werken (vaak op ministeries in Den Haag, de EU in Brussel of als beleidsambtenaar). Daarnaast gaan veel afgestudeerde historici werken in archieven, musea, bij uitgevers en onderzoeksinstituten. Daarnaast is er een deel dat gaat werken als journalist, gebruik makend van de minor ‘journalistiek en nieuwe media’. Voor de rest gaat een groot deel gewoon werken in het bedrijfsleven, waar men vaak in leidinggevende functies terecht komt.
Het gaat bij een universitaire studie niet zozeer om wat je gestudeerd hebt, maa ok zogenaamde academische vaardigheden, denk en werkniveau. Dat wil zeggen dat je als student geschiedenis goed leert lezen, analyseren, presenteren, schrijven, enzovoorts.Met vriendelijke groet,
Dave Boone
Studentambassadeur geschiedenis